top of page

jezične teškoće

Osobe s jezičnim teškoćama imaju teškoće u jezičnom razumijevanju i/ili produkciji. Mogu se javiti kod osoba s oštećenjima sluha, stečenim oštećenjima mozga, intelektualnim teškoćama, osobama s poremećajima iz spektra autizma isl. 

razvojne jezične teškoće

Kod djece koja imaju uredan razvoj, ali su prisutne jezične teškoće, govorimo o razvojnim jezičnim teškoćama (RJT) ili posebnim jezičnim teškoćama (PJT).  Takva djeca imaju teškoće u razumijevanju i/ili produkciji jezika unatoč uredno razvijenom sluhu, vidu, uredno razvijenim intelektualnim sposobnostima te socijalnim vještinama. 

Obilježja jezično-govornog razvoja kod predškolske djece s RJT: 

  • Kasnije su progovorili od svojih vršnjaka 

  • Kasnije su počeli slagati riječi u rečenice  

  • Imaju teškoće u usvajanju novih riječi i razgovoru s vršnjacima i ljudima iz okoline 

  • Teže slijede upute, ne zato što su tvrdoglava, nego zato što ih ne razumiju 

  • Rade učestale gramatičke pogreške u govoru 

  • Izražavaju se kratkim, jednostavnim i agramatičnim rečenicama 

 

Obilježlja starije djece s RJT: 

  • Teškoće u korištenju sintaktički složenijih rečenica 

  • Teškoće u pronalaženju riječi 

  • Teškoće u čitanju 

  • Neorganiziranost u prepričavanju i pisanju 

  • Učestale pravopisne i gramatičke pogreške u pisanju 

 

 

(Prema NIDCD – National Institute on Deafness and Other Communication Disorders) 

(https://www.nidcd.nih.gov/health/specific-language-impairment

 

 

Djeca s razvojnim jezičnim teškoćama imaju rizik za razvoj specifičnih teškoća čitanja i pisanja s polaskom u školu. 

bottom of page